FAQ 20km
Ik loop niet graag/regelmatig, maar wil wel graag meedoen. Kan ik het evenement meewandelen?
Ja, het evenement staat ook open voor wandelaars.
Kan ik ook een deel van het parcours meelopen?
Nee, meer informatie vind je op de officiële website.
Kan ik voor meerdere organisaties tegelijkertijd lopen?
Nee, want dan zal je meerdere keren je inschrijvingsgeld moeten betalen. Je kan er beter voor kiezen om elk jaar voor een andere organisatie te kiezen.
Welke projecten heeft Handicap International?
Handicap International coördineert de projecten in meer dan 50 landen in Latijns-Amerika, Afrika en Azië. Op onze website kan je meer details vinden over de verschillende projecten.
Hoe ontvang ik mijn startnummer?
Je startnummer en t-shirt worden op de ochtend van de wedstrijd uitgedeeld bij de HI-stand (alle praktische informatie ontvang je de week voor de wedstrijd).
Wordt er met alle HI-lopers ergens afgesproken? Zoja, waar en wanneer?
Ja, bij de HI-stand, vlakbij de start van de 20km. We ontvangen je daar vanaf 8.30 uur.
Uit welke stof bestaat het T-shirt?
Het t-shirt is gemaakt van 100% gerecycleerd polyester.
Zijn er kleedkamers waar ik mijn spullen kan achterlaten?
Ja, we hebben kleedkamers op onze stand, dus je hebt toegang tot een plek om je om te kleden en al je spullen achter te laten op onze stand, die wordt bewaakt door onze vrijwilligersteams.
Moet ik lopen/wandelen, of kan ik ook fietsen?
De loopwedstrijd staat open voor wandelaars en handbikers, maar niet voor fietsers.
Moet ik de hele loopwedstrijd samenlopen met het HI-team?
Nee. Iedereen loopt zijn/haar eigen wedstrijd zoals hij/zij wil.
Moet ik een minimumbedrag inzamelen om te mogen deelnemen?
Ja, elke deelnemer moet minimaal € 100 ophalen via zijn/haar crowdfundingpagina (die automatisch wordt aangemaakt na inschrijving). We rekenen op ieders motivatie om zoveel mogelijk geld op te halen.
Wat is een handisport-team?
Er zijn twee manieren om hieraan deel te nemen. Ofwel als persoon met een handicap die speciale hulp nodig heeft om te kunnen deelnemen aan de wedstrijd. In dat geval neemt HI begin mei contact op (voor de uitrusting, team van mensen om te helpen,...). Je kan ook een persoon met een handicap helpen/begeleiden tijdens zijn/haar wedstrijd. Vermeld dit bij je inschrijving zodat we de teams kunnen samenstellen.
Waar en wanneer vinden de trainingen plaats?
Nee, we organiseren dit jaar geen trainingen. Je kunt trainingsadviezen vinden op de website van de 20 km van Brussel: https://www.20kmdebruxelles.be/nl/training/
Ik heb de uiterste inschrijfdatum gemist, kan ik me nog inschrijven?
Neem hiervoor contact op met Anna ([email protected])
Waar vind ik het parcours terug?
Je vindt alle informatie over de 20km door Brussel op hun officiële website.
Hoe geraak ik ter plaatse? Als ik met de auto kom, waar kan ik die dan parkeren? Hoe geraak ik ter plaatse met het openbaar vervoer?
Je vindt al deze informatie op de FAQ van de 20 km officiële website.
Kan ik de wedstrijd lopen met mijn hond?
Nee, dieren zijn niet toegestaan.
Is er extra ondersteuning mogelijk voor personen met een handicap?
Je kan bij je inschrijving vermelden dat je een handicap hebt en ondersteuning nodig hebt. We nemen begin mei contact met je op om na te gaan wat je nodig hebt en hoe wij je kunnen helpen (een terreinrolstoel, een handbike, een team lopers, een duo, enz.) We bieden ondersteuning op maat. Als je vragen hebt, neem dan contact op met Anna ([email protected]).
Zijn er toiletten op het parcours?
Ja, er zijn toiletten halverwege het parcours (in het Terkamerenbos).
Wat is het verschil tussen een individuele inschrijving of een inschrijving via Handicap International?
Als je je bij ons team aansluit, neem je niet alleen deel aan een sportieve uitdaging, maar ga je ook een humanitaire challenge aan en steun je onze projecten.
Bovendien heb je toegang tot een pakket dat deze ervaring nog unieker maakt. Ontdek de details van het package.
Kan ik Handicap International steunen zonder deel te nemen aan de wedstrijd?
Ja, je kan één van onze lopers steunen of rechtstreeks een gift doen via onze website.
Hoe kan ik sponsors vinden?
Je crowdfundingpagina wordt automatisch aangemaakt (een link wordt je doorgestuurd via e-mail) na afronding van je inschrijving. Je kan deze link gemakkelijk naar je vrienden en familie sturen via e-mail, whatsapp, sociale netwerken, enz.
Kan ik helpen als vrijwilliger tijdens het evenement?
Ja, neem contact op met Anna, onze verantwoordelijke vrijwilligerswerking ([email protected]).
Kan ik mijn deelname annuleren? Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Je kunt je deelname annuleren door ons hiervan op de hoogte te stellen (hierdoor komt er een plaats vrij voor een andere persoon).Het inschrijvingsgeld kunnen we helaas niet teruggeven.
Zijn er douches voorzien na de wedstrijd?
Nee.
Moet ik zelf water/snacks voorzien? Is er genoeg water/eten beschikbaar? Moet ik geld bij me hebben?
Water en snacks worden uitgedeeld bij de stand. Heb je specifieke noden, neem die dan zeker zelf mee.
Geen antwoord op je vraag gevonden? Contacteer Anna ([email protected]).